انیشتین ? گفتگوی دیوید بودانیس نویسنده کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین – قسمت 1 از 3

کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین

انیشتین ? گفتگوی دیوید بودانیس نویسنده کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین

???

قسمت 1 از 3

? سلام، من هانک گرین هستم در برنامه سایشو در این قسمت قراره مهمانی برای گفتگو داشته باشی. در این برنامه با شخصیت های جالبی صحبت می کنیم بیشتر درباره موضوع های جذاب روز.
? الان می خواهیم با دیوید بودانیس حرف بزنیم نویسنده کتاب پرفروش فرمول ای مساوی است با ام ضربدر سی به توان دو همچنین نویسنده کتابی جدید با عنوان بزرگترین اشتباه انیشتین.
? او بی شک مردی است که اطلاعات خوبی در حوزه فیزیک دارد و همینطور مطالب زیادی درباره آلبرت انیشتین سلام دیوید، حالت چطوره؟ سلام قربان، منم خوشحالم که شما رو می بینیم. من همیشه این سوال رو توی ذهنم داشتم و هیچ وقت کارشناسی درباره انیشتین پیدا نکردم که بپرسم.
? بنابراین با این سوال شروع می کنم تعداد بی شماری دانشمند هوشمند و عالی و مشهور داریم که برای خودشان نابغه ای محسوب می شوند اما چرا انیشتین به مترادفی برای واژه نابغه تبدیل شد؟

حق با انیشتین

? حق کاملاً با شماست. او اولین نفر بود، البته او باهوش ترین نبود و حتی سریع ترین هم نبود. تنها ویژگی که بهش افتخار می کرد پشتکارش بود ویژگی که باعث شهرتش شد همان پیش بینی های مرتبط با نظریه عام گرانش بود.
? یعنی اینکه اگر پرتوی نور را به سمت خورشید گسیل کنیم مانند توپ بیلیارد دورتادور ستاره گردش میکنه درست مثل توپی که روی میز بیلیارد کاددار میشه. این پدیده حیرت انگیزیه. فضا دچار خمیدگی میشه و نور میتونه در مسیری حلقوی حرکت کنه. هیچ کس چنین اندیشه ای به ذهنش خطور نکرده بود.
? انیشتین در سال 1915 این قضیه رو کشف کرد در ابن سال اوضاع مناسب سفر خارجی و انجام آزمایشات نبود چون در گیرودار جنگ جهانی دوم بودیم .به هر حال در سال 1919 یک گروه بریتانیایی به سمت جزیره کوچکی در غرب آفریقا رفت و گروه دیگری به سمت برزیل رفت آنها این موضوع رو در طول خورشیدگرفتگی بررسی کردند و فهمیدند که حق با انیشتین بود و همه خوششون اومد.

برای ادامه لطفاً تماشا کنید! ?

کتاب قیمت دلار
ویروس کرونا
ویروس کرونا
آثار چارلز دیکنز رمان کتاب
کتاب امانت مطالعه
ویروس کرونا فرابنفش
کتاب کتابخوانی مطالعه ترامپ
کتاب کتابخوانی مطالعه بیل گیتس
کتاب کتابخوانی مطالعه بیل گیتس