انیشتین ? گفتگوی دیوید بودانیس نویسنده کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین – قسمت 2 از 3

کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین

انیشتین ? گفتگوی دیوید بودانیس نویسنده کتاب بزرگترین اشتباه انیشتین

???

قسمت 2 از 3

? سپس به آن اشتباه بزرگ روانشناختی میرسم خیلی جالبه، انیشتین در اوایل کارش من مطلبی درموردش خوندم که او در واقع برخی انتقادها رو قبول کرد و حتی اونا رو بدون تعصب در نظریه اش گنجاند.
? سپس متوجه شد که در واقع حق با او بود و نباید کمر خم میکرد دقیقاً همینطوره، همین اتفاق کمی بعد میفته انیشتین به شدت فروتن بود درست مثل این میمونه که انگار تونی بلر نخست وزیر انگلیس در جایی گفت من میخوام به کوزوو برم و اوضاع رو بهتر کنم مردم هم گفتند تو رو خدا نرو فایده نداره اما اینطور نشد و جواب داد.
? بنابراین او عادت کرد که نظر مردم رو نادیده بگیره او چند سال بعد گفت قراره به جنگ عراق بره پیروزی آسونی خواهد بود ظرف چند ماه از اونجا برمیگردیم مردم هم بهش گفتند که به این آسونی نخواهد بود تونی هم گفت یک بار حق با من بود پس این بار هم اشتباه نخواهم کرد اما این دفعه قضیه فرق داشت.

معادله انیشتین

? بنابراین غرور کار دست آدم میده به موفقیت های گذشته نگاه می کنیم و میگیم من کارم درسته و اوضاع خیلی خوب بود ولی وقتی تصمیمی به سراشیبی برود بعضی آدم ها کمر خم می کنند همان کاری رو که قبلا انجام دادند تکرار می کنند حداقل در سال 1915 انیشتین به معادله ای رسید که فقط دو نماد کوچک داشت که به نظر میرسید کل جهان هستی را شرح میداد.
? و از همه مهمتر پیش بینی میکرد که کیهان در حال انبساط بود پس او از دوستان قوی ترش سوال کرد آیا کیهان در حال انبساط است یا نه در آن زمان باور بر این بود که کیهان بطور کامل ساکن و بی حرکت است ستاره ها در همان مکان خود جریان داشتند و حرکتی نمی کردند.
? پس انیشتین گفت سوال من باید اشتباه باشد پس سوالش رو اصلاح کرد. البته واقعاً دلش نمی خواست اصلاح کند خب اگر شواهد تجربی چنین حکمی صادر میشکنه پس من هم تابع هستم او معادله را به چند نماد ساده اصلاح کرد تا…

برای ادامه لطفاً تماشا کنید! ?

تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه
رازهای حرفه‌ ای کسب‌ و کار - حرف‌های راسل برانسون نویسنده کتاب - 2 دقیقه
والدین آرامش‌ بخش برادر و خواهر خوشحال - صحبت‌های لورا مارکام نویسنده کتاب  1 دقیقه
عشق پول فرزند‌پروری - سخنرانی ماتیاس دوپکه نویسنده کتاب - 3 دقیقه
من جاش لینکنر هستم. این فرصت بزرگ را داشتم که چهار شرکت بزرگ تجهیزات فناوری را در طول بیست سال گذشته راه‌اندازی کنم.
شادی دانمارکی - چرا شادترین مردمان دنیا داستان‌هایی می‌نویسند که پایان خوشی ندارد؟
آشپزی آگاهانه و آشپزخانه آقای رونن نویسنده کتاب - 4 دقیقه
خیلی از شما شاید منو به عنوان یک فعال محیط زیست و گرمایش کره زمین بشناسید .پس شاید کمی
ذهن آگاهی در محل کار - سخنرانی مایکل چاسکالسون نویسنده کتاب