ایمنی کار – روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار

ایمنی و سلامت کار

روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار

***

ایمنی و سلامت در محل کار

? شعار امسال این مناسبت: پیش‌بینی، آمادگی و پاسخگویی به بحران‌ها – سرمایه‌گذاری در محیط‌های شغلی و حرفه‌ای انعطاف‌پذیر برای بهبود ایمنی

? سازمان بین المللی کار (ILO) از سال 2003 تاکنون با هدف پیشگیری از حوادث و بیماریهای شغلی مراسمی را در این روز که در ایران مصادف با 8 اردیبهشت ماه است برگزار می‌کند.

? همه‌گیری کرونا در یک سال گذشته همه دولت‌ها، کارمندان اداری، کارگران زحمتکش و مردم عادی را مجبور کرد با چالش‌های ناگوار و بی‌سابقۀ ناشی از ویروس و اثرات بیشمار آن برروی دنیای اشتغال دست و پنجه نرم کنند.

ایمنی کار و کرونا

? همه‌گیری تقریباً بر تک‌تک جنبه‌های حوزۀ کار و اشتغال تأثیر گذاشته است، از خطر ابتلا در محل کار گرفته تا ایمنی کار و بهداشت. تغییر برنامه و روال‌های روزانه به دورکاری‌ها و حضور نوبتی برای مثال فرصتهایی برای کارکنان فراهم کرد اما به همان اندازه باعث افزایش رفتارهای دیگر از جمله خشونت خانگی و افسردگی ناشی از قرنطینه شد.

? روز جهانی ایمنی و سلامت در محل کار برروی راهبردهایی برای تقویت محیط‌های شغلی و حرفه‌ای ملی تمرکز می‌کند تا انعطاف‌پذیری لازم را برای رویارویی با بحران در حال حاضر و در آینده پیدا کند. این مناسبت با یادگیری از تجربه‌ها و آموزه‌های سایر کشورهای دنیا در مورد ایمنی کار همراه می‌شود.

یک متن آماده برای ترجمه چه خصوصیت_هایی دارد؟
ده دانشگاه برتر جهان برای ادامه تحصیل – قسمت اول
مغز مترجم شفاهی زبان – در مغز شگفت_انگیز آنها بر ترجمه چه می_گذرد؟
بومی سازی یا ترجمه – پنج تصور عمومی اشتباه درباره بومی سازی محتوا
ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

وقتی افراد در وبسایتی مانند «ساینس‌دیرکت» به دنبال مقاله‌ای خاص جستجو می‌کنند، معمولاً نگاهی به فهرست مطالب مجله‌ها می‌اندازند یا از بخش نوار جستجو برای یافتن مقاله‌های علمی مربوط به موضوع مورد علاقه خود بهره می‌برند. در حالت عادی، از عنوان مقاله انتظار می‌رود که موضوع را تاحدودی روشن کند، اما برای جزئیات بیشتر باید وارد شوید و به چکیده مقاله نگاه کنید.
هزینه ترجمه زیرنویس فیلم چگونه محاسبه می‌شود؟
چرا باید تأمین محتوا برای بازاریابی کسب و کار را برونسپاری کرد؟