معرفی ده کتاب اهریمنی و نفرین‌شده دنیا – قسمت دوم

کتاب

در این مطلب می خواهیم ده کتاب اهریمنی و نفرین‌شده دنیا را در دو قسمت اول و دوم در قالب زیرنویس فارسی دو ویدیو معرفی کنیم.

دست‌نوشتۀ واینیخ

دست‌نوشتۀ واینیخ گفته می‌شود که در اوایل قرن 15 میلادی نوشته شده و اعتقاد بر اینست که اسرارآمیزترین کتاب دنیاست و متن آن سرشار از کدهایی است که باید رمزگشایی شوند. این کتاب 250 صفحه‌ای مرموز به زبانی فوق‌العاده طاقت‌فرسا نوشته شده و دارای تصاویری رنگی و ماهرانه است اما اینها هیچ کمکی به حل معماهای کتاب درباره رویای تریاک نمی‌کنند.

نخستین مالک این کتاب یک شیمی‌دان به نام جورج برش بود. او به هیچ وجه نمی‌دانست موضوع اثر چیست یا چطور سر از کتابخانه او درآورده. این میراث قرار بود نسل به نسل بین اعضای مهم انجمن جادوگران بچرخد. شایعات فراوانی درباره دست‌نوشته واینیخ وجود دارد. خیلی‌ها باور دارند که این اثر بدست بیگانگان فضایی به کره زمین آورده شده و حل کردن معماهای آن نفرینی بر تمام خوانندگانش می‌فرستد تا کشته شوند.

کلید کوچک‌تر سولومون

کلید کوچک‌تر سولومون یا همان سلیمان یک اثر ترسناک نفرین‌شده است که به اهریمن‌شناسی می‌پردازد. نویسندگان اصلی آن ناشناخته هستند و گفته می شود که متن آن شامل بخش‌هایی گردآورده شده از قرن 17 میلادی است.

کتاب شامل فصل‌هایی درباره چگونگی متراکم‌کردن و فراخواندن روح مردگان و اجنه است و همینطور مهار کردن این موجودات برای اطاعت از فرمان‌های انسان. وردها و طلسم‌های موجود در اثر نیز نقش برجسته‌ای در این متن باستانی ایفا می‌کنند. موضوع‌های فرازمینی مانند چگونگی نامریی شدن و مکانیابی اشیای گمشده، دستورتهیه معجون‌های عشق و اکسیر جاودانگی در سرتاسر اثر دیده می‌شوند.

این اثر را بی‌تردید کسی جرئت نمی‌کند نزدیکش نگهداری کند. آنقدر نفرین شده که هر کسی که نسخه‌ای از آن را در قفسه کتابخانه‌اش داشته اتفاق‌های عجیبی را برای دیگران تعریف کرده، مانند صفحه‌هایی که خودشان عوض می‌شوند و پرواز وحشیانه کتاب در طول اتاق. زمزمه‌های عجیب و موجودات سایه‌‌ای نیز از سوی صاحبان این اثر گزارش شده است.

داشتن کتاب کلید کوچک‌تر سولومون همچنین گفته می‌شود که برای صاحبش نگون‌بختی می‌آورد. اعتقاد بر این است که برای نجات یافتن از نفرین آن باید تک‌تک صفحه‌های آن را سوزاند و خاکستر آن را بدرستی مدفون کرد.

کودکس گیگا

مجموعه قوانین یا کودکس گیگا در حقیقت کتاب مقدس خود شیطان محسوب می‌شود و زمان نگارش آن به قرن 12 میلادی بازمی‌گردد. این اثر قطور دارای وزنی بالا معادل 75 کیلوگرم است و آنقدر انرژی منفی در خود دارد که شاید باعث شود استیون کینگ نویسنده کتابهای ترسناک خود را خیس کند.

گفته می شود که این کتاب را راهبه‌ای نوشته که سوگند دینی خود را شکست. به خاطر همین جرم، راهبه را محکوم به مرگ تدریجی در پشت دیواری آجری کردند. شب قبل از اینکه بمیرد، این راهبه شروع به نوشتن درباره تمام اطلاعات خود از تجربه‌های انسانی در یک نوشتار کرد.

او که می‌دانست فرصت کافی ندارد تا اثر خود را به پایان برساند، مجبور شد ابلیس را فرابخواند تا کار را به ازای تسخیر روحش به اتمام برساند. بنابراین کتاب به دست خود ابلیس تکمیل شد. متن شامل توصیف مجموعه‌ای از آیین‌های تاریک و حتی معرفی نوزده موجود اهریمنی است.

سویگا

کتاب سویگا در واقع مقاله‌ای بلند درباره اهریمن‌شناسی است که نگارش آن به قرن 16 میلادی بازمی‌گردد. تنها دو نسخه کاغذی از سویگا وجود دارد. یکی دست دانشمندی به نام جان دی بود که تمام عمر را صرف رمزگشایی آن کرد.

او باور داشت که اثر پر از طلسم ها و وردهای تاریک است و همین حل معمای 36 صفحه انتهایی را ناممکن میکرد. او در حالی که از حل معما ناکام مانده بود، فرشته مقرب یوریل را فراخواند تا به ترجمه رمزها کمک کند. فرشته که از طریق این رسانه با او سخن می‌گفت برایش توضیح داد که کتاب زمانی بوجود آمد که آدم از بهشت اخراج شد و معنای آن را فقط فرشته مقرب میکائیل می‌تواند تفسیر کند.

اما اگر شما قصد دارید خودتان از این کتاب رمزگشایی کنید، مراقب باشید. اعتقاد بر این است که هر کسی بتواند با موفقیت معمای 36 صفحه آخر را حل کند سرنوشتی جز مرگ ظرف 2.5 سال نخواهد داشت.

تومینو

جهنم تومینو یک کتاب شعر نفرین‌شده است که به قلم نویسنده‌ای ژاپنی به نام یوموتو اینوهیکو نوشته شده است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1919 به چاپ رسید با عنوان متفاوت داغ‌ترین همچون سنگی در سراشیبی. این شعر درباره پسری بنام تومینو است که به دنبال مرگ خواهر و پدرش که گرفتار اندوه و سوگ شده است.

متن سرشار از احساسات گناه و دردهای خود نویسنده است و گفته می‌شود که این ویژگی اثر به خاطر نفرین‌شده بودن آن است. شایعه شده که هر کسی شعر جهنم تومینو را بخواند دچار سرنوشتی فاجعه‌بار و به‌خصوص مرگ خواهد شد. روحی که کتاب را خوانده باشد تا ابد به عمیق‌ترین طبقات دوزخ انداخته خواهد شد و هر روز شکنجه خواهد شد.

طلسم‌های مهیب

کتاب طلسم‌های مهیب یکی از ترسناک‌ترین آثار نوشتاری موجود به شمار می‌رود. این کتاب حدود قرن 16 میلادی توسط کسی نوشته شد که خودش جن‌زده بود. بنابراین، کتابش را اغلب انجیل ابلیس می‌خوانند. این کتاب سرشار از آیین‌های طلسم‌شکنی و فراخوانی موجودات نیرومند توسط خوانندگان است و حتی بیدار کردن مردگان هم نشان داده می‌شود.

البته مطالعه این کتاب بدون تاوان نخواهد بود. گفته می‌شود که هر کسی طلسم‌های مهیب را بخواند، روحش را به ابلیس تقدیم می‌کند. به همین خاطر نسخۀ اصلی کتاب به‌شدت خطرناک تلقی می‌شود و در قفسه‌ای مجزا در کتابخانۀ بایگانی مخفی واتیکان نگهداری می‌گردد.

مطالب مرتبط:

تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه
رازهای حرفه‌ ای کسب‌ و کار - حرف‌های راسل برانسون نویسنده کتاب - 2 دقیقه
والدین آرامش‌ بخش برادر و خواهر خوشحال - صحبت‌های لورا مارکام نویسنده کتاب  1 دقیقه
عشق پول فرزند‌پروری - سخنرانی ماتیاس دوپکه نویسنده کتاب - 3 دقیقه
من جاش لینکنر هستم. این فرصت بزرگ را داشتم که چهار شرکت بزرگ تجهیزات فناوری را در طول بیست سال گذشته راه‌اندازی کنم.
شادی دانمارکی - چرا شادترین مردمان دنیا داستان‌هایی می‌نویسند که پایان خوشی ندارد؟
آشپزی آگاهانه و آشپزخانه آقای رونن نویسنده کتاب - 4 دقیقه
خیلی از شما شاید منو به عنوان یک فعال محیط زیست و گرمایش کره زمین بشناسید .پس شاید کمی
ذهن آگاهی در محل کار - سخنرانی مایکل چاسکالسون نویسنده کتاب