برشی از ابتدای کتاب درباره خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد

کتاب خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد

برشی از ابتدای کتاب درباره خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد ؟ : چگونه جداییِ پردردسر از همسر خودشیفته را مدیریت کنید و خانواده را از نو بسازید

???

خودشیفتگی

? اصطلاح خودشیفتگی از افسانۀ یونانی نارسیسیوس و ریشۀ لغت نارسیس گرفته شده است؛ مردی جوان و جذاب که باور داشت از همه بهتر و زیباتر است و عاشق و شیفتۀ انعکاس تصویر خویش در آب شد و هرگاه برای گرفتن این چشم‌انداز زیبا دستش را در آب فرو می‌برد، باکمال ناامیدی تصویر خود را نابود می‌کرد.
? با این وجود او نمی‌توانست از دیدن خود دست بردارد. آن‌قدر همان‌جا ماند و در عشق افراطی به خویش گرفتار شد تا علاقه‌اش به غذا، استراحت و زندگی عادی را از دست داد. به‌تدریج، تمام قدرت و زیبایی که او را بسیار جذاب جلوه داده بود از دست داد و درحالی‌که غرق تماشای اندام لاغر و نحیف خود شده بود، در کرانۀ همان رودخانه مُرد.

خودشیفتگی در علم روانشناسی

? بیماری عشق به خود یا خودپرستی او نفرینی بیش نبود. زیگموند فروید با استفاده از این افسانه خودشیفتگی سعی در توصیف این اختلال روان‌شناختی دارد که در برخی از مراجعینش نیز مشاهده کرده بود.

کتاب مرتبط:

خودشیفتگی  ; کتاب چرا همش باید از خودت بگی؟! هفت گناه مهلک خودشیفتگی

یک متن آماده برای ترجمه چه خصوصیت_هایی دارد؟
ده دانشگاه برتر جهان برای ادامه تحصیل – قسمت اول
مغز مترجم شفاهی زبان – در مغز شگفت_انگیز آنها بر ترجمه چه می_گذرد؟
بومی سازی یا ترجمه – پنج تصور عمومی اشتباه درباره بومی سازی محتوا
ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

وقتی افراد در وبسایتی مانند «ساینس‌دیرکت» به دنبال مقاله‌ای خاص جستجو می‌کنند، معمولاً نگاهی به فهرست مطالب مجله‌ها می‌اندازند یا از بخش نوار جستجو برای یافتن مقاله‌های علمی مربوط به موضوع مورد علاقه خود بهره می‌برند. در حالت عادی، از عنوان مقاله انتظار می‌رود که موضوع را تاحدودی روشن کند، اما برای جزئیات بیشتر باید وارد شوید و به چکیده مقاله نگاه کنید.
هزینه ترجمه زیرنویس فیلم چگونه محاسبه می‌شود؟
چرا باید تأمین محتوا برای بازاریابی کسب و کار را برونسپاری کرد؟