ذهن آگاهی – راهنمایی مختصر برای پرورش ذهن‌ آگاهی قسمت اول – 3.5 دقیقه

راهنمایی مختصر برای پرورش ذهن‌ آگاهی

ذهن آگاهی – راهنمایی مختصر برای پرورش ذهن آگاهی : چرا باید از امروز ذهن‌تان را تمرین دهید (و چطور باید شروع کنید)

???

قسمت اول – 3.5 دقیقه

گوینده: فاطمه علیمرادی
تهیه و تدوین: راوشید

???

رگبار اطلاعات

دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم، بطور معمول به سلامت ذهنی و تندرستی منتهی نمی گردد. ما از روی صفحه نمایشگرهای تلویزیون و تلفن همراه بی‌امان زیر رگبار اطلاعات و تصاویر قرار داریم و مرزبندی کار-زندگی دیگر به تاریخ پیوسته است.

درست در لحظه‌ای که تصور می کردیم اضطراب از سرمان بیرون رفته و دیگر کاری برای انجام باقی نمانده، در بحبحۀ همه‌گیری کرونا گرفتار شدیم.

هر چه گذشت، بیشتر و بیشتر از ما انتظار می رفت که یک‌شبه خودمان را با سبک زندگی جدید سازگار کنیم، شیوه‌های فرزندپروری و حفظ سلامت جسمانی، روشهای آموزش و فرستادن بچه‌ها به مدرسه، راههای برقراری ارتباط با عزیزان.

بسیاری از مردم به خاطر وضعیت معیشتی دشوار و اقتصاد ناپایدار با سرخوردگی شدید روبرو شدند، طوری که ساحل آرامش هر روز دورتر و دورتر میشد.

چقدر حرفم را باور می کنید اگر بگویم با روزی پنج دقیقه تکان دادن یک عصای جادویی ذهن آگاهی بالای سرتان می توانید علائم مرتبط با افسردگی، اضطراب، درد و بی‌خوابی را کاهش دهید؟ اینکه بتوانید قدرت توجه خود را افزایش دهید.

و حافظه‌ای بلندمدت داشته باشید، از خودتان در برابر زوال ذهنی محافظت کنید، توانایی نگریستن از زاویه دیگران را یاد بگیرید، مقدار مادۀ خاکستری مغز مرتبط با خودآگاهی، ذهن آگاهی و مهربانی را افزایش دهید و در مقابلش مقدار مادۀ خاکستری مرتبط با نشخوار ویرانگر ذهنی، بهداشت وسواسی و پراکندگی فکر را کم کنید، خونسردتر باشید، به آزادی انتخاب بیشتری برسید، افکارتان کمتر مشغول گذشته باشد و بیشتر برروی زمان حال تکیه کنید.

عصای جادویی

آیا قبول می کنید که با نیت و تمرکز کامل، این عصای جادویی را هر روز مدتی بالای سرتان بچرخانید؟ بعید می‌دانم رد کنید. خُب هر چه تا الان گفتم از مراقبۀ ذهن آگاهی سرچشمه می‌گیرد. با مراقبۀ ذهن‌آگاهی قادر خواهید بود به شرایط بالا برسید و اگر هر روز تمرین کنید دستاوردهای بیشتری هم داشته باشید.

امروز برایمان حیاتی است که درباره پارسال بیاندیشیم و در عین حال به سال پیش‌رو توجه کنیم. باید از خودمان بپرسیم در چه مهارت‌های اساسی احساس کمبود می کردیم و بیاموزیم برای امسال چطور پیشرفت کنیم.

از آنجا که ذهن انسان نقش عمده‌ای در تعیین حالت روانی و سلامت جسمانی ایفا می کند، و همینطور کیفیت زندگی و کار، باید از همین جا آغاز کنیم.

پیش از آنکه بخواهید فهرستی از کارهای اولویت‌دار برای فنون روانشناسی آرامش و خودشناسی تهیه کنید، بنیادی‌ترین مهارت برای سلامت ذهنی بالا اینست که بتوانید ذهن‌تان را از گردباد محیط نجات دهید و در لحظه کنونی بمانید. همین جاست که تمرین‌دادن ذهن در کتابهای روانشناسی و پرورش فردی ” مراقبۀ ذهن آگاهی ” نامیده می‌شود.

یک متن آماده برای ترجمه چه خصوصیت_هایی دارد؟
ده دانشگاه برتر جهان برای ادامه تحصیل – قسمت اول
مغز مترجم شفاهی زبان – در مغز شگفت_انگیز آنها بر ترجمه چه می_گذرد؟
بومی سازی یا ترجمه – پنج تصور عمومی اشتباه درباره بومی سازی محتوا
ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

ویژگی‌های یک چکیده خوب برای مقاله چیست؟

وقتی افراد در وبسایتی مانند «ساینس‌دیرکت» به دنبال مقاله‌ای خاص جستجو می‌کنند، معمولاً نگاهی به فهرست مطالب مجله‌ها می‌اندازند یا از بخش نوار جستجو برای یافتن مقاله‌های علمی مربوط به موضوع مورد علاقه خود بهره می‌برند. در حالت عادی، از عنوان مقاله انتظار می‌رود که موضوع را تاحدودی روشن کند، اما برای جزئیات بیشتر باید وارد شوید و به چکیده مقاله نگاه کنید.
هزینه ترجمه زیرنویس فیلم چگونه محاسبه می‌شود؟
چرا باید تأمین محتوا برای بازاریابی کسب و کار را برونسپاری کرد؟