مصاحبۀ کوتاه نویسندۀ کتاب یکه‌تاز با شبکۀ بلومبرگ – قسمت اول

کتاب هوش عاطفی یکه تاز

هوش عاطفی مصاحبۀ کوتاه نویسندۀ کتاب یکه‌تاز با شبکۀ بلومبرگ – قسمت اول

قسمت اول:

مجری: فوق‌العاده است! این یک کتاب 145 صفحه‌ای مختصر و مفید. درست به هدف می‌زند و البته انتظار دیگری هم از جیم راند مدیر شرکت مورگان نداشتیم. او سالهاست که بطور کامل از هیاهوی فیلم و سینما به سمت وال‌استریت بیرون رفته و در حال حاضر مشغول مدیریت تراکنش‌های سودآور در بورس است. آقای راند اکنون اینجا مهمان ماست همراه با کتاب جدیدش «یکه‌تاز». من از قسمتی که درباره اضطراب در همان ابتدای کتاب حرف زدی خیلی خوشم آمد. آقای کرایین از بانک دویچه یک مقدار کمی اضطراب دارد. اگر این کتاب را بخواند، چه درسهایی می‌آموزد؟

جیمز راند: خیلی ممنونم دان، از اینکه به اینجا دعوت شدم بی‌نهایت خوشحالم. فکر میکنم اگر آقای کرایین این کتاب را بخواند، متوجه خواهد شد که حتی در بالاترین سطوح مدیریتی مانند جایگاه او هم باید مطمئن شود که از هوش عاطفی هم بهره می‌برد و نه فقط بهره هوشی عادی. منظورم اینست که او باید در مورد توانایی خود برای رهبری سازمانی در چنین اوضاعی به زیردستان و کارمندانش اُمید و خوشبینی بدهد. دوم اینکه خودش را با بادها و توفان‌های مخالفی که می‌وزد سازگار کند. سوم اینکه باید با اعضای گروه همکاری کامل و تحت نظارت داشته باشد.

مجری: اتفاقاً او در نامه‌ای که به سهامداران شرکتش فرستاد همین کار را کرد. اما مرز واضح میان زمانی که جیم راند شرکت موگان استنلی را راه‌اندازی کرد… آن موقع چند سال داشتید؟

راند: چهل و دو.

مطالب مرتبط: