کتاب و لوک – قدرت کتابخوانی از زبان پسر 9 ساله

کتاب کتابخوان مطالعه
کتابخوان های عالی

کتاب خوان های عالی به نویسنده های عالی تبدیل می شوند، همینطور نویسنده های عالی به افرادی با روابط اجتماعی عالی تبدیل می شوند. سپس این افراد از طریق کتابخوانی و نویسندگی به شخصیت هایی با قدرت تأثیرگذاری تبدیل می شوند.

حالا می دانید این افراد بانفوذ به چه تبدیل می شوند؟ به یک جامعه عالی تبدیل می شوند. نقش کتابخوان ها به همینجا منتهی نمی شود به نظر من خیلی هولناک است که این روزها همه دارند درباره بازی‌ها صحبت می کنند، درباره برنامه های تلویزیونی واتساپ، اینستاگرام، بیتموجی.

من اصلاً نمی دانم اینها چه هستند برادرم برایم تعریف کرد واتساپ، اینستاگرام و بیتموجی چی هستند ویچت، کی کی، سیرآها، فهرستشون تمام نمی شود. مطالعات علمی نشان داده که بعضی بچه های امروزی بطور روزانه 6.5 ساعت جلوی صفحه های نمایشگر وقت می گذرانند. به نظر من باید به این مسئله خیلی توجه کنیم مطالعه نکردن حتی می تواند به بی تحرکی مغز و کاهش روابط اجتماعی منجر شود.

کتاب های محبوبم

تنها در همین سال گذشته من از خواندن کتاب های زیادی لذت بردم مثل دو تا کتاب داستان از کارول می، مجموعه هری پاتر شامل هشت جلد، همه رمان های تحت حکومت (از اله کندی) شامل 12 جلد و مجموعه داستان ناخواسته ها (از لیسا مک مان) هفت جلدی و تعداد خیلی خیلی زیادی از کتاب های تک جلدی در همین مدت از بعضی هاشون کمتر خوشم آمد از بعضی هاشون بیشتر، اما همه این کتابها من را به سفری ماجراجویانه بردند.

از اعضای خانواده من بپرسید من وقتی بغلم کتاب خوبی نداشته باشم که بخوانم به بچه غمگینی تبدیل می شوم من عاشق کتابخوانی توی رختخواب هستم در حال حرکت و موقع پیاده روی توی دستشویی، داخل صف، داخل ماشین ها اما از همه مهمتر داخل خانه.

من پشت سوراخ سنبه های مختلف خانه قایم می شوم تا اینطوری کسی نتواند من را پیدا کند و ازم کار بخواهد. یک بار مجبور شدم پشت یک گلدان بزرگ پناه بگیرم و بدون اینکه جنب بخورم وانمود کنم که یک گلم. مدت طولانی کسی نمی توانست من را پیدا کند، خنده دار بود.

همه جا کتابخوان

من همه جا کتاب می خوانم. روی صحبتم با همه شما شکاکان است. ببینید وقتی کتاب خوبی دست‌تان باشد که همراهتان بماند هیچ دوست بهتری در تمام هستی پیدا نخواهید کرد. کتاب آدم را به مکان هایی می برد که در واقعیت امکان پذیر نیست و با افرادی آشنا می کند که در دنیای واقعی نمی بینید.

کتابخوانی یعنی عشق عملی و مزیت های آن بی نهایت است. مثلاً من هیچ وقت مجبور نبودم برای امتحان املا تمرین کنم همینطور دایره لغاتم آنقدرخوب است که هر آدم بزرگی را بلافاصله شگفت زده می کند گاهی اوقات که با آدم بزرگ ها گفتگوی کوتاهی دارم بعدش متوجه می شوم که کلی آدم توی اتاق نشستند و دارند درباره من حرف می زنند.

وابستگی به کتاب

من هرگز نمی توانم زندگی ام را بدون کتاب ها تصور کنم من هرگز نمی توانم زندگی ام را بدون کتابها تصور کنم وقتی مقایسه می کنم، هنر گمشده کتابخوانی را می بینم به اضافه برقراری ارتباط اجتماعی، و تأثیرگذاری برروی دیگران بعدش برخی از وحشتناک ترین بیماری های جامعه با این پیام رسان ها، توئیت بازی و اسنپ چت جلوی چشمم ظاهر می شوند.

اگرچه این شگفتی های فناوری نوین جایگاه خودشان را دارند ما نسل جوان تر باید به کتابخوانی محکم بچسبیم کلید دروازه به قلمروی دانش پس همین الان بروید و یک کتاب خوب پیدا کنید نه هر کتابی، بلکه بهترین در هر موضوعی که بچه های دیگر توصیه کرده باشند پس معطل نکنید!

زیرنویس فارسی از راوشید: ترجمه، بومی‌سازی و نشر

نسخه‌برداری از این مطلب همراه با ذکر منبع مانعی ندارد

مطالب مرتبط: