تولید محتوا برای کسب‌وکار من با محصولی فوق‌العاده به شدت وقتگیر است

تولید محتوا برای کسب_وکار من با محصولی فوق_العاده به شدت وقتگیر است

یک کسب ‌و کار با محصولی فوق‌العاده دارم، اما فرصت کافی برای تولید محتوا و مطالب تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی ندارم

تقسیم وظایف با برونسپاری

برخی نقش‌ها در هر کسب ‌و کار کوچک تا متوسطی نیاز به حضور تمام‌وقت ندارد. یک مثال واضح همین حسابداری است که در بسیاری از شرکت‌ها بطور هفتگی برون‌سپاری می‌شود.

تأمین محتوا چه بصورت نگارش یا ترجمه برای اهداف بازاریابی محتوا و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند یکی از همین نقش‌های تخصصی باشد.

آیا یک کارآفرین یا صاحب ایده باید خودش بطور مستقیم در فرایند تولید محتوا درگیر شود؟ یا مدیریت کل پروژه را بدست گروهی حرفه‌ای بسپارد تا خودش فرصت کافی برای گسترش محصول/خدمات پیدا کند؟

هر کسب ‌و کار که محصول یا خدمتی بی‌همتا در صنعتش ارائه می‌کند برای موفقیت در جذب مشتریان نیاز به محتوای اختصاصی، تازه و سودمند دارد. صاحبان کسب ‌و کار نوپا همواره با این تصمیم دشوار روبرو می‌شوند.

آیا خودشان بطور مستقیم و با تکیه بر منابع موجود به تولید محتوا بپردازند یا کار را با امضای قراردادی به یک شرکت یا نویسندگان متخصص در این حوزه واگذار کنند؟

چنانچه شما هم در موقعیتی مشابه در کسب ‌و کار تان قرار دارید، در اینجا به دلایلی اشاره می‌کنیم که برونسپاریِ تولید و حتی بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی را گام مفید بعدی می‌داند:

از دست دادن تمرکز برروی امور بنیادی تجارت

صاحب ایده می‌تواند مشاور و ناظر خوبی برای تولید محتوا باشد، اما همین نقش هم می‌تواند در نهایت از بهره‌وری لازم در اقدام‌های مدیریتی برای گسترش محصول/خدمت بکاهد.

گروه‌های حرفه‌ای تأمین محتوا در مدتی کوتاه با موضوع فعالیت شما آشنا می‌شوند و با مهارت‌های تخصصی که در حوزه ترجمه و نگارش دارند، تمرکز کسب ‌و کار را به اهدف بنیادی برمی‌گردانند.

اغلب شرکت‌های نوآور به تیم‌های مهندسی و طراحی خود می‌نازند، اما برای تولید محتوا هیچ نویسنده یا بازاریاب محتوایی حرفه‌ای استخدام نمی‌کنند.

در عوض از کارمندان موجود و حتی همان مهندسان و طراحان می‌خواهند که وظایف تخصصی‌شان را مدتی از روز کنار بگذارند و به تولید محتوا مشغول شوند.

این گونه انحراف‌ها می‌تواند برای هر نوع کسب ‌و کار ی مخرب باشد. زنجیرۀ پیامدهای احتمالی می‌تواند تأخیر در معرفی محصول به بازار، افزایش هزینۀ سربار نیروی انسانی و در نهایت عقب‌ماندن از گردانۀ رقابت باشد.

در مقابل، برون‌سپاری تولید محتوای نوشتاری و یا چندرسانه‌ای کمک می‌کند تا عملیات‌های تجاری اصلی، فروش و مهندسی دچار اختلال نشوند و مثل گذشته به وظایف بنیادی خود بپردازند.

مطلب مرتبط: متن، صدا، تصویر: کدام رسانه برای محتوای تبلیغاتی مناسب‌تر است؟

خودتان یا کارمندان در زمینه نگارش محتوا متخصص نیستید

در مقام مدیر و کارآفرین، هرگز اجازه نمی‌دهید یکی از کارمندان عادی به امور حسابرسی بپردازد یا ایراد فنی در فلان دستگاه را برطرف کند. اینها به تخصص کامل نیاز دارند.

تأمین محتوا نیز نباید بدست افرادی انجام شود که از شما حقوق ثابت ماهیانه می‌گیرند اما برای تولید و بازاریابی محتوا در شبکه‌های مخاطبان هیچ تجربه عملی در گذشته‌ نداشته‌اند.

امروزه صاحبان شرکت‌های نوپا که محصول یا ایده خدماتی بی‌نظیری ارائه می‌دهند در ابتدا اعضای گروه خود را طوری انتخاب می‌کنند که اولویت با مهارت‌های خلاق در نگارش و ترجمه محتوای مفید برای بازاریابی نیست. در بهترین حالت، این وظایف به اعضای بخش فروش یا تحقیق‌و‌توسعه سپرده می‌شود.

از آنجا که تولید و بازاریابی محتوا باید حرفه‌ای، اطلاع‌دهنده و گیرا باشد، انتشار مطالب بی‌کیفیت از لحاظ زبانی بی‌تردید چهره و شهرت کسب ‌و کار تان را در برابر مشتریان مشکل‌پسند خدشه‌دار خواهد کرد.

خودتان شاید در جاهای مختلف شاهد محتوای وبلاگ یا ایمیل از شرکتی خاص بوده‌اید که بسیار شتابزده‌، به‌هم‌ریخته و پر از غلط از لحاظ املایی و قواعد دستور زبان بوده است. چه حسی پیدا کردید؟

پس از برون‌سپاری تولید محتوا به گروهی حرفه‌ای مطمئن خواهید شد که مخاطبان همیشه تصور مثبتی در مورد محصول و برند شما خواهند داشت.

نرخ بازگشت سرمایه را حساب نمی‌کنید

بسیاری از صاحبان کسب ‌و کار تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد هزینه‌های نیروی انسانی را درونی‌سازی کنند. در این میان، تولید محتوا بطور تخصصی انجام نمی‌شود و حتی یکبار بطور آزمایشی به منابع بیرونی واگذار نمی‌شود.

هر کارآفرینی می‌تواند نتایج هر دو حالت را از لحاظ هزینه سربار، میزان بهره‌وری و بازگشت سرمایه مقایسه کند.

برون‌سپاری تولید محتوا باعث می‌شود در مورد محاسبه حاشیه سود خالص در بلندمدت تجدیدنظر کنید، چون بهره‌وری نیروی انسانی در داخل شرکت افزایش می‌یابد.

بطور همزمان، فروش مقداری محصول بواسطه رشد بازدیدکنندگان وبسایت، نرخ تبدیل و ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان در دایرۀ تولید و بازاریابی محتوایی بهبود می‌یابد.

اگر یکی از این نشانه‌های بارز را در کسب ‌و کار تان حس کرده‌اید، وقت آن رسیده که پروژه تولید و بازاریابی محتوایی خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید.

ما در مجموعۀ مترجمان و نویسندگان راوشید آمادگی داریم در مورد برون‌سپاری تولید محتوای نوشتاری، صوتی یا چندرسانه‌ای برای سئو، وبلاگ، کاتالوگ‌های تبلیغاتی دوره‌ای، خبرنامه‌های ایمیلی، پست‌های شبکه اجتماعی و غیره در فارسی و چند زبان‌ دیگر مشاوره و خدمات دهیم.

نسخه‌برداری از این مطلب همراه با ذکر منبع مانعی ندارد.

مطلب مرتبط: شش نکتۀ اساسی درباره بازاریابی محتوا برای وبسایت

نسخه‌برداری از این مطلب همراه با ذکر منبع مانعی ندارد