پرستار ها – روز جهانی پرستار – نظام بهداشت و سلامت و کارکنان زحمتکش بیمارستان

روز جهانی پرستار

روز جهانی پرستار – نظام بهداشت و سلامت و کارکنان زحمتکش بیمارستان

***

پرستار ها

? از سال 1965 تاکنون، شورای بین‌المللی پرستار این روز را به پاس خدماتی که این قشر به جامعه می‌دهد جشن گرفته است. بزرگداشت پرستاران امسال پررنگ‌تر از سالهای گذشته برای سازمان جهانی بهداشت خواهد بود.

? 22 اردیبهشت زادروز فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری به شکل امروزی است. به او لقب بانوی چراغ به دست داده شده زیرا او با تحمل بی خوابی درتمام طول شب برسر بیماران می‌گشت و ضمن درمان به آنها دلداری می‌داد.

? به گفته رئیس این شورا آنت کندی: در سال 2021، ما برروی تحولات پرستاری در بحبحۀ همه‌گیری کرونا و نوآوری‌های این حرفه تمرکز خواهیم کرد و شاهد خواهیم بود که بخش سلامت و مراقبت چگونه در آینده شکل تازه‌ای خواهد گرفت.

پرستار و نظام بهداشتی

? بیماری‌های نوپدید عوامل عفونت‌زای جدید و ناشناخته‌ای هستند که همواره چالشی بزرگ برای نظام بهداشت و پرستار های بیمارستانی در سراسر جهان محسوب می‌شوند. کووید۱۹ یکی از این عفونت‌های نوپدید است که سبب مرگ بسیاری از مردم جهان شده است.

? شیوع ویروس کرونای جدید در سراسر جهان یادآور این مسئله بود که بیماری‌های عفونی همواره یکی از معضلاتی هستند که بشر با آن‌ها مواجه است و تهدیدی مداوم برای سلامت انسان و زحمتی مضاعف برای پرستار ها محسوب می‌شوند.

? ویروس کووید19 در یک سال اخیر برای جهانیان آشکار کرد که نقش پرستاران چقدر برای حفظ سلامتی مردم در تمام طول زندگی ضروری است.

روانشناسی کودک - سخنرانی جان گاتمن نویسنده کتاب پرورش کودکانی با هوش هیجانی بالا
سخنرانی مارک رودز نویسنده کتاب چگونه به هر مخاطبی ارائه مطلب کنیم
گفتگوی کوتاه لورا مارکام نویسنده کتاب والدین آرام فرزندان خوشحال (2 دقیقه)
خواب کودک - گفتگوی کوتاه نویسنده کتاب راهنمای شادترین کودک برای خواب خوش
در انتظار گودو - چرا باید این رمان یا نمایشنامه را خواند؟
واکسن کرونا - مراقبت‌های پساواکسن کرونا همچنان توصیه می‌شود
آیا ادامه کار در خانه در مدت قرنطینه کرونایی باعث شده که افراد به بهره‌وری بالاتری برسند یا نه؟