انقلاب کار‌آفرینی – صحبت‌های دنیل پریستلی نویسنده کتاب

انقلاب کارآفرینی کتاب دنیل پریستلی

انقلاب کار‌آفرینی – صحبت‌های دنیل پریستلی نویسنده کتاب

انقلاب کارآفرینی

به مفهومی گفته میشه که گذار امروز ما از نوعی دگرگونی سرسام آور رو نمایان میکنه. من ازتون میخوام که تصور کنید حدود صد سال به گذشته برمیگردیم جایی که چند تا کشاورز دارند در مزرعه کار می کنند با استفاده از گاوآهن خاک رو شخم می زنند. و همزمان به چراگاه همسایه در آن سوی پرچین نگاه می کنند که کسی سوار بر تراکتور زمین را شخم می زند.

اون شخصی که داره تراکتور رو هدایت میکنه شاید 22 یا 23 سالش باشه که داره از این فناوری نوین نهایت بهره برداری رو در کشاورزی میکنه.

ماشینی که به بشر امکان میده تا زمین زراعی رو با سرعتی بسیار باورنکردنی شخم بزنه و در اینجا ما دو نوع واکنش داریم. یکی اینکه همینطوری بشینیم و بگیم باید از گاو بیشتر کار بکشیم و دومی اینکه باید تغییر کنیم.

مثلاً تغذیه گاو رو عوض کنیم یا باید اقدام های انجام بدیم که در نهایت بتونیم با تراکتور رقابت کنیم اما حقیقت اینه که هیچ کدوم از این راهکارها جواب نخواهد داد. چون یک انقلاب رخ داده شیوه نوینی برای انجام عملیات ها بوجود اومده دیگه مسئله این نیست که سرعت گاو رو بالا ببریم.

انقلاب صنعتی

بنابراین در انقلاب کارآفرینی اتفاق مشابهی می افته و ما تازه از انقلاب صنعتی بیرون اومدیم و شاهد مردمی بودیم که عادت داشتند کارهایی رو به شیوه ای انجام بدن که صد و پنجاه سال رایج بوده

ولی حالا به آن سو نگاه می کنیم و پسر 22 ساله ای رو می بینیم که در مغازه استارباکس نشسته و با لپ تاپ و تلفن همراه و چند تا کارت ویزیت داره برای خودش کسب و کاری درست میکنه که با تصور ما خیلی متفاوته اونا دارند.

پول بیشتری بدست میارند بهشون توی این کار خیلی خوش میگذره حرفه شون رو با شور و اشتیاقی پویا انجام میدن درست مثل مردمان اهل انقلاب کارآفرینی رفتار می کنند…

برای ادامه لطفاً تماشا کنید!

تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه
رازهای حرفه‌ ای کسب‌ و کار - حرف‌های راسل برانسون نویسنده کتاب - 2 دقیقه
والدین آرامش‌ بخش برادر و خواهر خوشحال - صحبت‌های لورا مارکام نویسنده کتاب  1 دقیقه
عشق پول فرزند‌پروری - سخنرانی ماتیاس دوپکه نویسنده کتاب - 3 دقیقه
من جاش لینکنر هستم. این فرصت بزرگ را داشتم که چهار شرکت بزرگ تجهیزات فناوری را در طول بیست سال گذشته راه‌اندازی کنم.
شادی دانمارکی - چرا شادترین مردمان دنیا داستان‌هایی می‌نویسند که پایان خوشی ندارد؟
آشپزی آگاهانه و آشپزخانه آقای رونن نویسنده کتاب - 4 دقیقه
خیلی از شما شاید منو به عنوان یک فعال محیط زیست و گرمایش کره زمین بشناسید .پس شاید کمی
ذهن آگاهی در محل کار - سخنرانی مایکل چاسکالسون نویسنده کتاب