مغز موتسارت و خلبان جنگنده – بریده متن از کتاب در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری 1 دقیقه

"با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان ب

مغز موتسارت و خلبان جنگنده – بریده متن از کتاب در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری

تماشای ویدیو به مدت 1 دقیقه

? “با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان بطور مداوم توانایی و به اصطلاح «سیم‌پیچی» مغز را ارتقا داد.”

کتاب مغز موتسارت و خلبان جنگنده : ظرفیت‌‌های بالقوۀ ذهنت را آزاد کن!

?

? عصب‌شناس و روانکاو نام‌آوازه، دکتر ریچارد رستاک، در تازه‌ترین کتاب خود مغز موتسارت و خلبان جنگنده آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزۀ مغز و روانشناسی را درهم‌می‌آمیزد. تا به ما نشان دهد محتویات جمجمۀ انسان چگونه می‌تواند به سرعت پردازش بالایی برای مدیریت هر جنبه‌ای از زندگی پردغدغه و حرفۀ پرمشغله ما بیافزاید.

? هر فکری که در ذهن بپرورانیم و هر کاری که انجام دهیم، ساختار و محتوای مغز را دگرگون می‌کند و بطور زیربنایی هویت ما را تغییر می‌دهد. این فرایند تا آخر عمر بی‌وقفه ادامه می‌یابد.

? همانطور که در کتاب مغز موتسارت و خلبان جنگنده می خوانیم، خیلی از مردم خبر ندارند که مغز انسان در برابر تغییر ساختاری بسیار سرسخت است و به همین راحتی‌ها رشد نمی‌کند. اما در حقیقت، با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان بطور مداوم توانایی و به اصطلاح «سیم‌پیچی» مغز را ارتقا داد.

مغز موتسارت و خلبان جنگنده

? برخلاف سایر اندام‌های بدن که در نهایت با استفاده‌های مکرر و بی‌امان به تدریج فرسوده می‌شوند، مغز اتفاقاً هر چه بیشتر به چالش کشیده می‌شود، بیشتر بهبود می‌یابد و ساختاری گسترده‌تر و پیچیده‌تر پیدا می‌کند.

? گذشته از ورزشکاران و ورزش‌دوستان، اغلب ما هر طور شده نوعی فعالیت جسمی در زندگی روزمره داریم. ما این تحرک را برای تندرستی و سلامتی و بطور کلی رسیدن به حال بهتر نیاز داریم. پس چرا همین تمرین‌ها را برای مغز انجام ندهیم؟

? در بخشی از کتاب مغز موتسارت و خلبان جنگنده می بینیم، هر چه مغز عمیق‌تر فعالیت می‌کند، عملکرد بهینه‌تری پیدا می‌کند و در نتیجه احساس سلامتی ذهنی بیشتری خواهیم کرد. در کتاب مغز موتسارت و خلبان جنگنده، فرض کنید ریچارد رستاک یک مربی شخصی اختصاصی شماست که قصد دارد مغزتان را نرمش دهد.

کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری
توجه نیرومندترین ابزار انسان برای اجرای هر وظیفه‌ای به شمار می‌رود. دایرۀ توجه ما هرگز به اندازه امروز محدود و پرازدحام نبوده است
"با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان ب
آموزه‌ های آواگونه برای والدین - بریده متن از کتاب در زمینه رواشناسی خانواده - 1 دقیقه
رژیم غذایی 20/20 - بریده متن از کتاب در زمینه سلامت و تغذیه - 1 دقیقه
راه و رسم عشق‌ ورزی - بریده متن از کتاب در زمینه روانشناسی و خودسازی
بی‌‌‌حدومرز - صحبت‌های جیم کوئیک نویسنده کتاب - 1 دقیقه
تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه
رازهای حرفه‌ ای کسب‌ و کار - حرف‌های راسل برانسون نویسنده کتاب - 2 دقیقه