نمایشگاه مجازی کتاب – اینجا نمایشگاه مجازی است یا کتابفروشی مجازی؟!

نمایشگاه مجازی کتاب

راوشید در بخش ناشران نمایشگاه مجازی کتاب شرکت کرده، ولی من خودم دیروز رفتم از بخش بازدیدکندگان ببینم چه خبره شاید چند تا #کتاب خوب بخرم ولی جا خوردم.

اینجا نمایشگاه مجازی یا فروشگاه مجازی؟

باید از طریق جستجوی پیشرفته، کتابی که قبلاً ازش شنیده بودم یا انتخاب کرده بودم پیدا میکردم و سفارش میدادم.

پس ناشر اون ور پیشخوان کو؟ ویترین و تزیینات کو؟ تصاویر واقعی و زیبا از کتابها کو؟ کاتالوگ تازه‌ترین آثار…

اینجا فقط یک تصویر خشک از روی جلد کتابها درج شده و زیرش جزئیات شناسنامه‌ای.

من جنبه‌های فنی یا خیالی رو واگذار میکنم به مهندسان نرم‌افزار و سخت افزار، ولی از دید مصرف‌کنندۀ بازی‌های رایانه‌ای و سینمای چندبعدی، نمایش مجازی غرفه‌های کتاب نباید سخت‌تر از نمایش عناصر فیلم در محیط چندبعدی اتاقکی در بوستان محله ما باشه.

من کاری به قطعی روز اول نمایشگاه به خاطر بار ترافیکی سنگین ندارم، اما همین استقبال پیش‌بینی‌نشده نشون میده نمایشگاه مجازی کتاب باید مثل یک بازی سه‌بعدی طراحی بشه.

نقشه روی صفحه باشه، محل خودمو ببینم، شلوغی‌های چشمک‌زن رو ببینم، بگردم، تماشا کنم.

من با عینک و شلوارک وارد راهروها بشم، پشت سر هم با متصدی‌هایی که قراره از ساعت 9 تا 18 از طریق وبکم در غرفه حاضر باشند صحبت کنم. نیمه شب هم اگر از خواب پریدم و خواستم سراسیمه دنبال کتابی بگردم، یک برگه یادداشت براشون بزارم که فردا بهم جواب بدن.
ماسک و دستکش هم لازم نیست.

البته وقتی نمایشگاه مجازی فرانکفورت از این خبرها نبود و همه‌گیری کرونا غافلگیرکننده‌تر از این حرفها شد، از اینجا هم انتظار اضافی ندارم، فقط سعی کردم آینده درستی از نمایشگاه مجازی کتاب رو توصیف کنم و اینکه…

با همین فرمون بریم جلو، هیچ کسی نمیتونه جلوی مهاجرت هیولاهای مخاطب نسل جدید از کتاب کاغذی به محصولات مجازی چندرسانه‌ای رو بگیره.

مطالب مرتبط: