قیمت و کیفیت محصول / خدمت ترجمه – چگونه با توجه به نیاز خود یک تناسب خوب برقرار کنیم؟

قیمت و کیفیت محصول خدمت ترجمه – چگونه با توجه به نیاز خود یک تناسب خوب برقرار کنیم؟

قیمت و کیفیت محصول / خدمت مرتبط با ترجمه – چگونه با توجه به نیاز خود یک تناسب خوب برقرار کنیم؟

به قول بنجامین فرانکلین: «تلخی ناشی از کیفیت پایین زمانی باقی می‌ماند که شیرینی حاصل از قیمت پایین فراموش می‌شود.» حتی یک سیاستمدار هم به حقیقت پی برده بود، آن هم دهه‌ها قبل از ظهور پدیده اینترنت! خُب حتماً خرید خدمات یا محصولاتی را تجربه کرده که تناسب منصفانه‌ای میان قیمت و کیفیت نداشتند.

تناسب

خواه در فروشگا‌‌ه‌های بازار به دنبال لوازم منزل باشید، در حال خرید میوه‌جات باشید یا سفارش خدمات ترجمه، بطور معمول هر چه پول بدهید آش می‌خورید.

در اینجا کمی توضیح لازم است؛ با گسترش فضای مجازی و محبوبیت روزافزون خرید آنلاین، مشتریان با دیدن طیف متنوع قیمت‌ ها و کیفیت ‌ها با ترازویی برخورد می‌کنند که به‌سختی می‌توان دو کفه‌اش را بدون آزمون و خطا تراز کرد.

هیچ کسی دلش نمی‌خواهد پول اضافی بدهد و اغلب ما به‌خوبی آگاهیم که آن قیمت رویایی پایین روی برچسب محصولات و خدمات اگر بدون بشتوانه باشد اغلب به سرافکندگی منجر خواهد شد. پس چگونه خریدی هوشمندانه کنیم؟ باید دنبال چه قیمتی برای چه کیفیتی باشیم؟

تناسب میان قیمت و کیفیت در مورد خدمات آنلاین بیشتر از محصولات فیزیکی اهمیت پیدا می‌کند، چون شما در مقام مشتری ابتدا هزینه خدمات را پرداخت می‌کنید. و بعد منتظر کیفیت تضمینی می‌مانید. در اینجا به چند نکتۀ اساسی اشاره می‌کنیم که کمک می‌کند میزان رضایت از خریدتان افزایش یابد.

1) بدانید چه می‌خواهید

هرگاه وارد فرایند خرید می‌شوید، همیشه به نفع‌تان خواهد بود که بدانید بطور کلی از بازار چه می‌خواهید. برای شروع، فهرستی از بایدها و نبایدها تهیه کنید تا مطمئن شوید محصول یا خدمتی که دنبالش می‌گردید حداقل آن نیازمندی‌ها را تأمین کند.

برای نمونه در خدمات ترجمه، به محل نهایی متن برای انتشار فکر کنید، به مخاطبانی که قرارست آن را مطالعه کنند و حتی قیمت تجاری که می‌‌خواهید پس از آماده‌سازی برای فروش روی کارتان بگذارید.

زیاد در جستجوی قیمت ‌های پایین نباشید، اگرنه ترجمه ماشینی بطور رایگان در دسترس است. تقریباً همه شرکت‌های خدمات زبان و ترجمه پیش از سفارشگذاری امکانی برای انتخاب بسته‌های کیفی با قیمت ‌های گوناگون فراهم می‌کنند.

یادتان باشید جزئیات خواسته خود را با شرح هر بسته مقایسه کنید و ابتدا کفۀ کیفیت را تنظیم کنید تا کفۀ قیمت خودش در جای درست قرار بگیرد. اگر در جستجوی قیمت ‌های نازل و تخفیف‌های باورنکردنی غرق شوید که با نیازهایتان در مورد کیفیت سازگاری ندارد، بی‌تردید با نارضایتی در بلندمدت روبرو خواهید شد.

2) نگاهی به زیر نیم‌کاسه بیاندازید

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد محصول یا خدمتی یا در بازار پیدا کرده‌اید که قیمتش بیش از حد از بقیه کمتر است؛ چند دفعه با خودتان فکر کردید کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است؟

راستش را بگویید. خریدار باهوش همواره به جزئیات و امکانات هر پیشنهادی نگاه می‌کند و تصمیم می‌گیرد آیا با انتظارهایش تطابق دارد یا نه. قیمت ‌ها در خلأ گول‌زننده می‌شوند.

از حوزه خدمات بیرون می‌آییم و مثالی شخصی در مورد محصولات می‌زنم. خودم جمله فرانکلین را آویزه گوشم کرده‌ام، چون سالها پیش یک دوربین کانن 700D خریدم که قیمتش مقداری پایین‌تر از مدل‌های جدیدتر از برندهای دیگر بود.

تازه امسال متوجه شدم که این تفاوت قیمت اندک به خاطر داشتن یا نداشتن فناوری وای‌فای بود که خیلی به دردم می‌خورد.

3) نظرهای دیگران را جویا شوید

مصرف‌کنندگان در بیشتر اوقات بطور بی‌رحمانه‌ای روراست و بی‌پرده هستند. پس دلتان نمی‌خواهد پیش از سفارش خرید، یکبار تجربه دیگران را مرور کنید؟ اغلب فروشگاه‌ها و صفحه‌های ثبت سفارش دارای قسمتی اختصاصی برای نظرات مشتریان هستند.

اگر پای محصول در میان باشد، مشتریان علاوه بر نظر می‌توانند تصاویری هم قرار دارند. بنابراین کمی وقت بگذارید و اینطوری مطمن شوید آیا آن همه تبلیغات و تضمین کیفیت با واقعیت همخوانی دارد یا نه. با این کار در نهایت می‌توانید نقطۀ تعادلی میان قیمت و کیفیت مورد نظرتان را بیابید.

4) فروشنده را تجسس کنید

اگر قرارست محصول یا خدمتی عمده خریداری کنید، بدون شک ارزش دارد کمی شرایط فروشنده و یا وبسایتش را زیرورو کنید. هنگام خرید اینترنتی می‌توان جریان مثبت یا منفی موجود را در چند دقیقه حس کرد.

تعادل قیمت – کیفیت گاهی با کلاهبرداری و حتی خدشه‌دارشدن امنیت دستگاه‌تان در درگاه‌های آنلاین به هم می‌خورد، بنابراین حواستان باشد در گرداب قیمت ‌های وسوسه‌انگیز گیر نکنید. در اینجا به حس ششم اعتماد نکنید بلکه به اطلاعات کلیدی زیر توجه داشته باشید:

  • جزئیات تماس و مکان دفتر. آیا شرکت فروشنده دارای تلفن ثابت و مکان جغرافیایی مشخص  برای مشاوره، خدمات‌پس‌ازفروش و پشتیبانی فنی است یا نه؟
  • گواهی‌های تضمین کیفیت و نمادهای اعتماد الکترونیک. اینها به‌خصوص در ثبت سفارش‌ها و خریدهای سازمانی بزرگ به‌شدت حیاتی می‌شوند.
  • بازگشت هزینه. آیا امکانی عادلانه برایتان فراهم شده تا در صورت نارضایتی از محصول / خدمت پولتان را پس بگیرید؟

لطفاً در همین‌جا از تجربه‌های خودتان در زمینه برقراری تعادل قیمت و کیفیت خدمات ترجمه در بازار ایران بگویید.

مقاله‌های مرتبط: یک متن آماده برای ترجمه چه خصوصیت‌هایی دارد؟

نسخه‌برداری از این مطلب همراه با ذکر منبع مانعی ندارد.

کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری
توجه نیرومندترین ابزار انسان برای اجرای هر وظیفه‌ای به شمار می‌رود. دایرۀ توجه ما هرگز به اندازه امروز محدود و پرازدحام نبوده است
"با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان ب
آموزه‌ های آواگونه برای والدین - بریده متن از کتاب در زمینه رواشناسی خانواده - 1 دقیقه
رژیم غذایی 20/20 - بریده متن از کتاب در زمینه سلامت و تغذیه - 1 دقیقه
راه و رسم عشق‌ ورزی - بریده متن از کتاب در زمینه روانشناسی و خودسازی
بی‌‌‌حدومرز - صحبت‌های جیم کوئیک نویسنده کتاب - 1 دقیقه
خوردن برای زیبا ماندن - حرف‌های دیوید وولف نویسنده کتاب - 3 دقیقه
تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه