علم فروش : کتاب درباره راهبرد‌های اثبات‌شده برای معرفی محصولات و خدمات

کتاب علم فروش

علم فروش : کتاب درباره راهبرد‌های اثبات‌شده برای معرفی محصولات و خدمات، تأثیرگذاری بر ‌‌تصمیم‌گیری مشتریان، و عقد قرارداد

فروش در برابر حوزه های دیگر

سالهاست که حوزۀ فروش محصولات و خدمات از حوزه‌های موازی خود از جمله بازاریابی، تولید و تأمین مالی به شدت از لحاظ علمی عقب مانده است.

شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار مبالغ هنگفتی برای پژوهش در این حوزه‌ها خرج می‌کنند اما باز هم شتاب کافی را برای رشد درآمد ایجاد نمی‌کند.

شاید به همین دلیل حدود 40 تا 50 درصد از فروشندگان کالا و خدمات قادر نیستند به اهداف رقمی خود برروی کاغذ برسند. هیچ مطالعۀ علمی موثقی در این زمینه وجود ندارد، هیچ پژوهش کاربردی که اعضای گروه فروش هر شرکتی بتواند برروی یافته‌های آن تکیه کنند.

اگر تا به حال در برنامه‌های آموزش فروش شرکت کرده باشید، حتماً می‌دانید که منظور ما چیست. حتی بهترین دوره‌های فروش هم برروی شواهد سطحی و حکایت‌های فردی اتکا می‌کنند و همینطور داستان‌های موفقیتی که از زبان افراد موفق در تخصص خودشان بیان می‌شود.

علم فروش

دیوید هافلد در « علم فروش » در حدود 200 صفحه متن و تصاویر جذاب روش‌شناسی فروش به شیوه سنتی را زیرورو می‌کند. آقای هافلد در مقام یک مربی و مشاور کسب‌وکار برای بهبود درآمد چندین سازمان برتر جهان، در خط مقدم تلاش کرده و این حرفه را از صفر تا صد شناخته است.

این اثر در حقیقت میوۀ شش سال پژوهش عمیق در علوم عصب‌شناسی، نظریه ارتباطات انسانی، روانشناسی رفتاری و جامعه‌شناسی است.

« علم فروش » دربرگیرنده راهبردهای آزمایش‌شده و مشهود است که در برابر شیوه‌های فرضیه‌‌ای قرار می‌گیرد.

کتاب حول این محور اساسی می‌گردد که راهبردهای فروش باید با چگونگی پردازش تصمیم‌های مشتری و خریدار همترازی پیدا کند تا به نتیجۀ دلخواه برسد.

کتاب های مرتبط:

وقت من - استیو جابز و آلبرت انیشتین برای تقویت خلاقیت خود از این مفهوم بهره می بردند
مطالعه و روزولت - 13 فن کتابخوانی به سفارش تئودور روزولت
انیشتین - میز کار شلم‌شوربای انیشتین پیوند میان شلختگی و هوش و خلاقیت
هملت - چرا باید این نمایشنامه را بخوانیم؟
سهام بورس - چرا سرمایه‌گذاران به سراغ سهام می‌روند؟
کتاب و کودک - چطور همراه با بچه ها کتاب بخوانیم