توضیحات
کتاب قدرت داستان – روانشناسی انگیزشی و موفقیت
داستانتان را دگرگون کنید، تا سرنوشت زندگی و کسبوکارتان دگرگون شود
پس از کتاب «رویاپردازی منظم» که در انتشارات راوشید به فارسی ترجمه شده، دکتر جیم لوهر در کتاب جدید و نوآورانه خود که در فهرست پرفروشهای نشریه نیویورکتایمز نیز قرار گرفته، به کندوکاو درباره شیوههای ما برای داستانگویی در مورد خودمان به خودمان میپردازد. از همه مهمتر، او بروی شیوههایی تمرکز می کند که میتوانیم آن داستانها را برای دگرگونسازی زندگی شخصی و کسبوکار بهبود بخشیم.
آقای لوهر میگوید: “داستان همان عصارۀ زندگی است،”
ما انسانها بطور روزمره و مداوم برای خودمان داستان تعریف میکنیم، در مورد موفقیت یا شکست، خوشبختی یا بدبختی، داستانهایی که به مدت یک ساعت، یک روز یا تمام عمر طول میکشند.
ما داستانهایی درباره حرفۀ خود داریم، همینطوری خانواده و روابط میانفردی، سلامتی، خواستههای شخصی و تواناییهای دستیابی به اهداف.
با این حال، داستانها به شدت دیدگاه دیگران در مورد ما را تغییر میدهند و تعداد بیشماری از ما حتی متوجه نمیشوند که در حال داستانسرایی هستیم یا خودشان مشغول این کار هستند، یا اینکه همگی میتوانیم داستانهای خودمان و در نهایت سرنوشتهای تکتکمان را دگرگون کنیم.
داستانگویی برای خودمان امکانی برای ساختاربندی و جهتیابی فراهم میآورد تا چالشها و فرصتهای را دریابیم. همچنین به ما کمک میکند تا اهداف و مهارتهای خود را بدرستی تفسیر کنیم.
داستان میتواند وضعیت آشفته و بیریخت را بطور منطقی توضیح دهد، تجربههای متناقض ما آدمها را در رشتهای منسجم ساماندهی کند، و کل واقعیت وجودی ما را شکل دهد.
به اعتقاد آقای لوهر، شمار فراوانی از داستانهای ما غیرکاربردی و نیازمند ویراستاری جدی هستند. اول اینکه، او از شما مخاطبان میخواهد که به این پرسش حیاتی پاسخ دهید: “در چه حوزههایی از زندگی آشکار است که من قادر نیستم با داستانی که در ذهن دارم به اهدافم دسترسی پیدا کنم؟”
او سپس به شما نشان خواهد داد که چطور داستانهایی تازه و ملموس خلق کنید تا برایتان الهامبخشِ اقدام و رسیدن به نقطهای شود که در آنجا دلتان میخواهد به مقاصد حرفهای و زندگی خود برسید.
دهههاست که آقای لوهر در موسسۀ عملکرد انسانی (HPI) در حال کاوش در زمینۀ قدرت داستان برای افزایش میزان مشارکت و بهرهوری انسان میپردازد.
شرکتهای موجود در فهرست 500تایی فورچِن نیز تاکنون میلیونها دلار به این موسسه پرداختهاند تا کارمندان خود را در چنین برنامههایی آموزش دهند.
در این برنامهها، آقای لوهر و همکارانش اصول و روشهای ویژهای را اجرا میکنند که بطور مفصل در این کتاب توصیف شدهاند.
رهبران تجاری در سراسر جهان، ورزشکاران درجه یک، نیروهای ویژه نظامی و هزاران شخصیت از هر قشر جامعه به دنبال این دورههای سودمند بودهاند و از بینش و تخصصگرایی ژرف آن بهرهمند شدهاند.
ظرفیت ما برای داستانگویی یکی از موهبتهای اختصاصی بشریت محسوب میگردد. رویکرد جیم لوهر به خلق داستانهای انگیزهبخش و مشارکتدهنده خیلی زود ابزارهایی در اختیارتان قرار خواهد داد تا افسار داستانسرایی را به چنگ بگیرید و تا ابد زندگی شخصی و کسبوکار خود را دگرگون کنید!
گزیدهای از ستایشها پیرامون کتاب قدرت داستان
“دکتر جیم لوهر عزیز! اندیشۀ داستان قدیمی و داستان جدید به قدری دگرگونکننده و تحولآفرین است که این کتاب را به کل گروه رهبری و مدیریت معرفی کردم.
داستانهای جدید مجموعه رستورانهای پاندا اکسپرس با تکیه بر امور و برنامههای روزانه، ما را قادر میسازد تا راهمان را با سرعت بیشتری به سمت هدف نهایی؛ که دستیابی به درآمد دو میلیارد دلاری است؛ طی کنیم.”
– تام داوین مدیر عامل گروه رستورانهای زنجیرهای پاندا اکسپرس و افسر سابق نیروی دریایی ایالاتمتحده
“شما ممکن است فکر کنید که قبلاً همه چیز را شنیدهاید. میدانم، چون من هم قبلاً شنیدم اما نه به این شکل. اقدام شایان توجه جیم لوهر در تلفیق تجربه، خرد و اصالت، فرمولی منحصربهفرد و قدرتمند برای تعامل کامل با زندگی فراهم میکند.
اطلاعات و سازوکارهای این کتاب از مهمترین اصول رشد و توسعه رهبری میباشند که باعث تغییر واقعی در زندگی بسیاری از افراد شده است.”
– جون آتاستازیو نائب رئیس آموزش و توسعه گروه فروشگاههای زنجیرهای پوشاک و کالاهای لوکس نوردستروم
“اصول جیم، که یکی از آنها داستانتان را تغییر خواهد داد، بدون شک میتواند قدرتمندترین ابزار موجود برای هر شخص یا شرکتی باشد با این هدف که قادر خواهند بود همگام با تغییر سریع جهانی فضای کسبوکار رشد کنند.
ادامه گزیدهای از ستایشها پیرامون کتاب قدرت داستان
با استفاده از گوهر گرانبهای خرد که در این کتاب به آن اشاره شده، میتوانید به معنای واقعی کلمه آینده خود را متحول کنید. گواه واقعی آن، زندگی نویسنده است. بیش از یک دهه شاهد بودم که چگونه جیم این هدف را دنبال میکرد.”
– فبی فارو پورتنائب رئیس راهبردهای مدیریت جهانی گروه شرکتهای لوازم آرایشی و بهداشتی اِسته لودر
“کتاب «قدرت تعامل کامل» از جیم لوهر در طی چند سال گذشته تأثیر مهمی در زندگی و حرفهام داشته است. «قدرت داستان» چشماندازهای جدید و راهکارهای جذابی برای تجدید قوای روح و روان فراهم میکند و کمک میکند تا پر شور و با انگیزه برای بقیۀ زندگی برنامهریزی کنید.”
– کری کلارک مدیر عامل شرکت ارائهدهندۀ خدمات و مراقبتهای بهداشتی کاردینال هلث
“آخرین کتاب جیم لوهر میتواند یک «مأموریت حیاتی» برای هر کسی باشد که میخواهد ظرفیتش را در زندگی شخصی یا شغلی گسترش دهد.
قدرت داستان بینش فوقالعادهای در اینباره است که چگونه میتوانیم انرژی خود را افزایش دهیم و مدیریت کنیم و از همه مهمتر، اینکه چگونه بر روی چیزهایی تمرکز کنیم که بیشترین اهمیت را برایمان دارد.”
– پیتر کی. اِسکاتورو مدیر عامل گروه یو. اس. تِرست
قیمت اصلی 124000 تومان بود.106000 تومانقیمت فعلی 106000 تومان است.افزودن به سبد خرید
فهرست مطالب کتاب قدرت داستان : داستانتان را دگرگون کنید، تا سرنوشت زندگی و کسبوکارتان دگرگون شود
سخن ناشر
سخن مترجم
مقدمه
بخش اول داستانهای قدیمی
فصل اول: این داستان شماست؟!
مرگ تدریجی
آیا شرکت شما هم تلاش دارد تا داستانی بگوید؟!
حضورگرایی
داستانهای قدیمی
داستان شما دربارۀ کار
داستان شما دربارۀ خانواده
داستان شما دربارۀ سلامتی
داستان شما دربارۀ خوشبختی
داستان شما دربارۀ دوستی
سعی کنید داستان کنونی خود را بنویسید.
فصل دوم: پیشفرض داستان، هدف زندگی
کلمات روی سنگ مزار
بیان شفاف و واضح مأموریت نهایی یا هدف اصلی
گردش پیرامون هدف غلط
هدف هرگز فراموششدنی نیست.
پرسشگری دربارۀ پیشانگاری
مرزبندی
کتاب قدرت داستان
فصل سوم: تا چه اندازه یک داستانگوی صادق و متعهد هستید؟
فرضیات اشتباه
فرضیات نادرست دربارۀ کار
فرضیات نادرست دربارۀ خانواده، ازدواج و روابط خویشاوندی
فرضیات نادرست دربارۀ سلامتی
فرضیات اشتباه دربارۀ شادی و خوشبختی
اختلال “برای اینکه من میتوانم”
دستکاری حقایق
چهار خلاصۀ داستان
بدبینها و منفینگرها مواظب باشند
خوشبینها هم مواظب باشند
فصل چهارم: آیا این داستانی که زندگی میکنید واقعاً داستان شماست؟
نبرد بزرگ در برابر صدای درون
درسهایی در باب داستاننویسی: چین کمونیستی
تلقینات روزمره
وعدهها و پیشفرضها
چگونگی اثرگذاری ارزشها و باورهایتان بر داستانسرایی
ارزشها و اعتقادات ما از کجا ناشی میشوند؟
دوراهی ارزشها و اعتقادات ناکارآمد و معیوب
آشکارسازِ موارد پست و بیارزش در شما
فصل پنجم: صدای خصوصی
زمانی که داستانها با هم تلاقی پیدا میکنند: دو صدای داستانسُرا
آموزشهای صدا: ده مهارت صدای درون
فصل ششم: قاعدۀ سهگانه داستانسُرایی
“نمیتوانم بیشتر از این خوشحال باشم”
بازنویسی؛ نقاط عطف
سه قاعده داستانسرایی
داستان جدید خود را بنویسید
بخش دوم داستانهای جدید
کتاب قدرت داستان
فصل هفتم: وقتش نیست که آقای راجرز به ما آموزش دهد!
دروغ زمان
نوع متفاوتی از معضل انرژی
هرم انرژی
جاری شدن انرژی از داستانها
فصل هشتم: آیا منابع لازم برای زندگی در بهترین داستان خود را دارید؟
تأثیر وضعیت جسمانی ما بر داستانهایی که تعریف میکنیم
بیایید داستان خود را دربارۀ خورد و خوراک مشخص و شفاف سازیم.
بیایید داستان خود را دربارۀ ورزش و تحرک شفاف و مشخص سازیم
بیایید داستان خود را دربارۀ بازیابی (استراحت و خواب) شفاف و مشخص سازیم
فصل نهم: ارشاد و تلقین خودتان
بررسی موضوع با جزئیات زیاد و به طورعمیق
گذشته را کنار بگذارید و از ناخودآگاه به خودآگاه بازگردید.
نهادینه شدن
فصل دهم: تبدیل داستان به عمل: مأموریت پرورشی و اقدامات اصولی و مکرر
اثر پرورشی، اثر داستان
تبدیل اقدامات ثابت و منظم به آداب و رسوم
فصل یازدهم: فراتر از کلمات؛ تکمیل مأموریت، پایان داستان
پاسخگویی و مسئولیتپذیری (راجع به کار)
پاسخگویی و مسئولیتپذیری (راجع به هر مورد دیگری)
فصل دوازدهم: فرآیند تحول داستانپردازی در هشت مرحله
فصل آخر: داستان ریموند
کتابهای مرتبط:
- بهره وری ; کتاب پروژه بهره وری ; دستیابی به موفقیت های بیشتر;
- کتاب یکه تاز ; رهنمودها و اندرزهایی برای رسیدن به موفقیت شغلی از راه هوش عاطفی
- تنها راه پیروزی ; کتاب خودیاری و موفقیت فردی و سبک زندگی
- جهش به آن سوی گودال سردرگمی ; کتاب موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار
- پرورش هوش مالی ; کتاب در زمینه پول و موفقیت