کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه و ذهن آگاهی – گفتگوی کوتاه شونا شاپیرو و کریس وایت قسمت اول

کتاب انضباط ذهن آگاهی
گفتگوی کوتاه شونا شاپیرو و کریس وایت

نویسنده های کتاب انضباط ذهن‌آگاهانه و ذهن آگاهی : رویکردی محبت‌آمیز برای تعیین محدودیت‌ها و پرورش کودکی باهوش از لحاظ عاطفی

قسمت 1 از 2:

سلام، من شونا شاپیرو هستم استاد در دانشگاه سانتا کلارا و یکی از نویسندگان این کتاب هستم با عنوان انضباط ذهن ‌آگاهانه به همراه دکتر کریس وایت. تمرکز من برروی مطالعه ذهن‌ آگاهی و و علوم زیربنایی آن بوده است تا ببینم ذهن ‌آگاهی چطور میتونه به ما کمک کنه زندگی شادتر و سالم تری داشته باشیم.

این کار هم لذتبخش بود و هم چالش‌برانگیز و همینطور یک تجربه آموزنده بزرگ در نوشتن درباره این موضوع اینکه چطور می توانیم با استفاده از ذهن‌ آگاهی به والدین و کودکان کمک کنیم.

کریس وایت

من پزشک اطفال و مربی والدین هستم وقتی شونا به سراغم اومد و ازم خواست که باهم این کتاب رو بنویسیم به شدت هیجان زده شدم، چون این اشتیاق من در زندگی محسوب میشه. یعنی به والدین کمک کنیم تا رابطه بهتری با فرزندان داشته باشند و اینکه به ظرفیت کامل خودشون برسند.

در مورد کتاب انضباط ذهن آگاهانه باید مقداری درباره این براتون بگم که چرا این کتاب رو باهم نوشتیم. ما هر دو دارای فرزندانی هستیم و دوست داریم بیشتر از هر چیزی فرزندانمان زندگی موفق و نسبتاً شاد و راحتی داشته باشند،

و همینطور زندگی معنادار، همینطور از فرزندان می خواهیم تا با اختیار خودشان شایستگی را پرورش دهند. سبک زندگی مناسب را در این دنیا پیدا کنند. مسئولیت اعمال خودشان را بپذیرند، می خواهیم در روابط شان توانا شوند و روابط عمیقی با افراد برقرار کنند روابط صمیمانه با اطرافیان و بدانند.

ما قرارست چگونه در جامعه معاشرت کنیم همچنین می خواهیم که بدانند چه شخصیتی دارند و این رو به شکلی عمیق درک کنند، بفهمند که چه استعدادها و موهبت هایی دارند به آنها کمک کنیم استعدادهایشان را شکوفا کنند تا در نهایت ثمره این استعداد رو به جهان تقدیم کنند و به حس مقصود عمیق تری برسند.

ما این کتاب انضباط آگاهانه رو نوشتیم ولی قبلش نگاه کردیم به نتایج پژوهش ها درباره اینکه چطور به بهترین نحو به کودکان کمک کنیم. ما در اینجا فهمیدیم که اساساً تا به سوی مرحله ای رشد کنند که ما بهش میگیم افراد خودانضباط. ما در اینجا فهمیدیم که اساساً در مقام والدین باید به فرزندان کمک کنیم که به افرادی خودانضباط و سالم تبدیل شوند.

مطالب مرتبط:

کتاب انضباط ذهن ‌آگاهانه و ذهن آگاهی; گفتگوی کوتاه شونا شاپیرو و کریس وایت قسمت دوم

انضباط ذهن آگاهانه; کتاب والدین در زمینه روانشناسی خانواده و فرزندپروری

کتاب های فرزندپروری; در مقام والدین در خانه چه مسئولیتی نسبت به بچه ها داریم؟

مصاحبه با جوانا فابر نویسنده کتاب به کوچولوها گفتن، از کوچولوها شنیدن قسمت اول

کتاب روانشناسی خانواده و فرزندپروری; والدین آرامش‌بخش، برادر و خواهر خوشحال

آیا روزی از دستت رها خواهم شد؟; کتاب در زمینه ازدواج خانواده و طلاق از همسر خودشیفته