تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی – بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک
تماشای ویدیو به مدت 1 دقیقه
? “این لبه نوعی مزیت رقابتی محسوب میشود.”
کتاب تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی : چرایی، چیستی و چگونگی آموزش زبان دوم به کودک
?
? هیچ تردیدی وجود ندارد که والدین همگی دوست دارند فرزندانشان تا آخر عمر دارای برتریهای ذهنی و فرهنگی باشند که از خانواده یا محیطی دوزبانه سرچشمه میگیرد.
همانطور که در تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی می خوانیم، پدران و مادران دلسوز سالانه مبالغ هنگفتی خرج کلاسهای آموزش زبان، مهارتهای رایانهای، تجهیزات فناوری و حتی اسباببازیهای فکری غیربومی میکنند.
? همه اینها قرارست نویدبخش یادگیری زبان دوم و گاهی حتی سومی باشند که کودک بطور پیشفرض باید بهراحتی فرابگیرد. اما بسیاری از تلاشهای بهترین والدین و(سنگینترین سرمایهگذاریها) به نااُمیدی و سرخوردگی منتهی میشود.
تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی
? واژه «لبه» در کتاب تاتیتاتی بر لبۀ دوزبانگی در حقیقت نمایانگر لبۀ موجی سهمگین از مهارتهای آیندهساز زبانشناختی است که کودکان به کمک والدین و مربیان خود سوار میشوند. و در دیدرس فرصتهای فراوانی در مسیر زندگی و حرفهای آینده قرار میگیرند. به عبارت دیگر، این لبه نوعی مزیت رقابتی محسوب میشود.
? در کتاب تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی که اصولاً با مخاطبان بینالمللی سروکار دارد و به منطقۀ جغرافیایی خاصی محدود نمیشود. آقای کندال کینگ و خانم الیسون مکی، دو والد کوشا و استاد دانشگاه پرکار در حوزۀ روانشناسی آموزش کودک هستند که در تازهترین اثر خود به بینشهایی شفاف و فراگیر درباره راهکارهای سودمند برای آموزش زبان خارجی به فرزندان میپردازند.
? فرقی نمیکند زبان بومیتان فارسی باشد یا در ایران زندگی کنید یا خارج از کشور، هر پیشزمینه زبانی و فرهنگی که داشته باشید در درس عربی دبیرستان نمره ضعیفی گرفته باشید یا در دروس عمومی انگلیسی دانشگاه عقب مانده باشید. باز هم قادر خواهید بود با راهنماییهای کتاب تاتیتاتی بر لبه دوزبانگی به شکلی بهینهتر و مطمئنتر به پیشرفت زبانی فرزندان خود یاری برسانید.