کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری

کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری

کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری

“بنابراین اگر هنوز دارید این چند صفحه از کتاب حاضر را می‌‌‌خوانید، من راضی هستم.”

یک کتاب جدید دارد در راوشید برای اولین بار به فارسی ترجمه می‌شود. موضوعش درباره یکی از توانایی‌های فراموش‌شده انسان در چند دهه اخیر است: شنیدن و توجه کردن به حرفهای دیگران.

???

تمرکز بر آنچه در دنیای واقعی اتفاق می‌‌‌افتد، هنگامی که مشغول دنیای مجازی هستید، سخت است. کارشناسان این نگرانی را مطرح کرده‌‌‌اند که ما حتی توانایی رویاپردازی را از دست می‌‌‌دهیم، زیرا رویاپردازی نیز نیاز به توجهِ خاصی دارد.

در این کتاب جدید ، تحقیقات انجام شده توسطِ شرکت مایکروسافت نشان داد که از سال 2010، میانگین توجه از دوازده ثانیه به هشت ثانیه کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، محدوده توجه ماهی قرمز نه ثانیه است.
در حالی که روزنامه‌‌‌نگاران، روانشناسان و عصب‌‌‌شناسان از آن زمان با نحوه اندازه‌‌‌گیری توجه (انسان در برابر ماهی قرمز) و اینکه آیا واقعاً این توانایی در حالِ کاهش است یا بیشتر تکه‌‌‌تکه و تقسیم شده، دچار مشکل شده‌‌‌اند، تبلیغ‌‌‌کنندگان و شرکت‌‌‌های رسانه‌‌‌ای با این واقعیت زندگی روبرو هستند که جلبِ توجه مردم بیش از همیشه سخت‌‌‌تر شده است.

به همین دلیل است که نسخۀ آنلاینِ نشریۀ نیویورک‌ تایمز در حالِ حاضر گزارش مختصری از چند جمله به همراه تصاویری زنده، ویدئویی و گرافیکی متحرک روزانه دارد که جایگزین تیزرهای با متون بلند قبلی شده است که یک دهه پیش رایج بودند.

ادامه بریده از کتاب جدید

کارشناسان تجزیه و تحلیل وب می-گویند اکثر کاربران اینترنت پانزده ثانیه قبل از تصمیم به ماندن یا رفتن، مقاله‌‌‌ها را مرور سطحی می‌کنند، و اگر بارگیری یک وب‌‌‌سایت بیش از سه ثانیه طول بکشد، مردم کاملاً عصبی شده و از پیگیری صرف‌‌‌نظر کرده و رد می‌‌‌شوند.

همانطور که در این کتاب جدید می خوانیم، مطالعه‌‌‌ای که توسط یک خریدارِ تبلیغاتی انگلیسی انجام شد نشان داد که به طورِ متوسط، وقتی افراد در خانه هستند، بیست و یک بار در ساعت دستگاه‌‌‌های دیجیتال (تلفن، رایانه لوحی یا لپ‌‌‌تاپ) را نوبتی دستشان می‌گیرند، در حالی که تلویزیون نیز همزمان روشن است. بنابراین اگر هنوزدارید این چند صفحه از کتاب حاضر را می‌‌‌خوانید، من راضی هستم.

کتاب جدید در زمینه روانشناسی موفقیت و خودیاری
توجه نیرومندترین ابزار انسان برای اجرای هر وظیفه‌ای به شمار می‌رود. دایرۀ توجه ما هرگز به اندازه امروز محدود و پرازدحام نبوده است
"با اجرای تمرین‌های ویژه و ماندن در محیط‌های غنی و تجربه‌های گوناگون می‌توان ب
آموزه‌ های آواگونه برای والدین - بریده متن از کتاب در زمینه رواشناسی خانواده - 1 دقیقه
رژیم غذایی 20/20 - بریده متن از کتاب در زمینه سلامت و تغذیه - 1 دقیقه
راه و رسم عشق‌ ورزی - بریده متن از کتاب در زمینه روانشناسی و خودسازی
بی‌‌‌حدومرز - صحبت‌های جیم کوئیک نویسنده کتاب - 1 دقیقه
خوردن برای زیبا ماندن - حرف‌های دیوید وولف نویسنده کتاب - 3 دقیقه
تاتی‌تاتی بر لبه دوزبانگی - بریده متن از کتاب در زمینه آموزش زبان به کودک - 1 دقیقه