کتاب و حق نسخه‌برداری – روز جهانی : کتاب بخوانید تا هیچ وقت تنها نمانید.

روز جهانی کتاب و حق نسخه‌برداری

روز جهانی کتاب و حق نسخه‌برداری

***

کتاب و حق نسخه‌برداری

? کتاب بخوانید تا هیچ وقت تنها نمانید.

? چرا کتابخوانی امسال بیشتر از هر زمان دیگری حیاتی شده است. در طول سال گذشته که بیشتر کشورها شاهد دوره‌های قرنطینه بودند و محدودیت‌های رفت‌وآمد مردم را مجبور کرده بود زمان خود را در خانه بگذرانند، اثبات شد که کتاب ابزاری نیرومند برای رویارویی با تنهایی است.

? همه‌گیری کرونا باعث شد تا شکلهای دیگری از کتاب مانند الکترونیک و گویا رشد کنند. با این حساب، شمار کتابهایی که پارسال خوانده شد در برخی کشورها دوبرابر یا حتی بیشتر شد.

به وقت مطالعه

? ابتدای اردیبهشت می‌تواند دور تازه‌ای از کتابخوانی برای خودمان و بچه‌ها باشد. الان وقت برانگیختن ذهن و خلاقیت است، گرامیداشت ارزش مطالعۀ غیردرسی، پرورش کودکانی کتابخوان و عشقی مادام‌العمر به ادبیات داستانی و ناداستانی و اینکه چطور باید درون زندگی و دنیای کسب‌وکار آمیخته شوند.

? این مناسبت جهانی 3 اردیبهشت روزانه نیست، بلکه تا سال بعد ادامه پیدا می‌کند تا ما به این بهانه برخلاف فاصله اجتماعی با دیگران ارتباط عمیق ذهنی و عاطفی برقرار کنیم و به لطف قدرت خیالپردازی به سفر برویم.

مترجم کرونا ترجمه زبان کسب و کار
زبان یادگیری زبان
, , ,

یادگیری زبان پنجره‌ای به جهان تازه: شانزده زبان برتر جهان برای یادگیری

از لحاظ میلادی وارد یک دهه جدید شده‌ایم، از لحاظ شمسی هم سال دیگر وارد 1400 می‌شویم. برای یادگیری زبان جدید چه تصمیمی دارید؟ البته اگر یادگیری زبان در فهرست نیازهای شما باشد.
کارایی در برابر کارآلودگی
سلامتی مترجم ترجمه عادت
ترجمه ماشینی گوگل
کتاب نسخه برداری چاپ انتشار ناشر
مترجم گردن درد
,

علائم و درمان گردن‌ درد در میان مترجم های آزادکار

گردن‌درد فقط مختص مترجمانی نیست که پشت میز رایانه می‌نشینند، بلکه شامل تمام کارمندان اداری می‌شود که مجبورند ساعت‌های طولانی در حالت‌های نامناسب بدن به وظایف چندگانه پشت میز کار مشغول شوند. با این حال، یک تصور ذهنی اشتباه این بوده که پشت‌میزنشینی همیشه خوش‌نشینی است و درد و رنج فقط برای کارگر معدن و ساختمان است. نکته‌ای که اینجا گم شده این است که بی‌حرکت نشستن هم به اندازه حرکت‌های پرفشار به بدن آسیب می‌رساند.
مترجم چشم درد
تلاش پژوهش - ده دلیل عمده که مقاله پژوهشگر برای انتشار در مجله پذیرفته نمی‌شود