در کتابخانه و کتاب های بایگانی‌ سری واتیکان چه می‌گذرد – قسمت اول

کتابخانه واتیکان کتاب
در کتابخانه و کتاب های بایگانی‌ سری واتیکان چه می‌گذرد – قسمت اول

کتابخانه سری واتیکان قرن‌ها به خیال‌پردازی در میان مردم درباره کتاب های این ساختمان دامن زده است. نه فقط به واسطه تاریخ ویژه ای که دارد، بلکه به دنبال داستان ها و نظریه های توطئه ای که در فیلم های سینمایی و ادبیات داستانی به آن اختصاص داده شده است.
ناشر این کتاب فرصت بی‌نظیری پیدا کرد تا مطلبی درباره بایگانی های سری واتیکان تهیه کند. برای همین، به او دسترسی کامل به تالارهایی داده شد که پیش از این هیچ غریبه ای از دنیای بیرون ندیده بود.
این تالارهای مطالعه در ساختمان کتابخانه واتیکان است که هر ساله میزبان حدود 1500 دانشمند از سرتاسر جهان است که به اینجا می آیند تا کارهای پژوهشی و مطالعه انجام دهند، اما این آخرین جایی است که کسی اجازه دارد در محتوای بایگانی ها نفوذ کند.

سفر به درون کتابخانه واتیکان

برای نخستین بار، امکانی فراهم شد تا این فیلم را تهیه کنیم و ببینیم در آن سوی تالارهای مطالعه چه نهفته است. برج باد که از راه پله های باریک می توان به آن رسید پوشیده از نقاشی های دیواری و سقفی بود که به قرن شانزدهم میلادی بازمی‌گردد.
رصدهای نجومی از این تالار در واقع پایه شکل‌گیری تقویم میلادی امروزی شد سالنی که اصطلاحاً طبقه دانشگاهی نامیده می شود، یک سده بعد بوجود آمد.

یعنی زمانی که فرمان های مذهبی پاپ الکساندر هفتم صادر شد این تالارها دربرگیرنده تمام مجموعه ها یا کلکسیون هایی هستند که به مکاتبات رسمی مرتبط می شوند.

بنابراین سرچشمه بی همتایی برای مطالعه و بررسی رابطه میان کلیسای روم و حکومت های باستانی آن روزگار محسوب می گردند.

مطالب مرتبط:

زبان یادگیری زبان
, , ,

یادگیری زبان پنجره‌ای به جهان تازه: شانزده زبان برتر جهان برای یادگیری

از لحاظ میلادی وارد یک دهه جدید شده‌ایم، از لحاظ شمسی هم سال دیگر وارد 1400 می‌شویم. برای یادگیری زبان جدید چه تصمیمی دارید؟ البته اگر یادگیری زبان در فهرست نیازهای شما باشد.
کارایی در برابر کارآلودگی
سلامتی مترجم ترجمه عادت
ترجمه ماشینی گوگل
کتاب نسخه برداری چاپ انتشار ناشر
مترجم گردن درد
,

علائم و درمان گردن‌ درد در میان مترجم های آزادکار

گردن‌درد فقط مختص مترجمانی نیست که پشت میز رایانه می‌نشینند، بلکه شامل تمام کارمندان اداری می‌شود که مجبورند ساعت‌های طولانی در حالت‌های نامناسب بدن به وظایف چندگانه پشت میز کار مشغول شوند. با این حال، یک تصور ذهنی اشتباه این بوده که پشت‌میزنشینی همیشه خوش‌نشینی است و درد و رنج فقط برای کارگر معدن و ساختمان است. نکته‌ای که اینجا گم شده این است که بی‌حرکت نشستن هم به اندازه حرکت‌های پرفشار به بدن آسیب می‌رساند.
مترجم چشم درد
تلاش پژوهش - ده دلیل عمده که مقاله پژوهشگر برای انتشار در مجله پذیرفته نمی‌شود
مترجم _ها و جناب کرونا – توصیه هایی فشرده برای گذر از کرونا
ده دانشگاه برتر جهان برای ادامه تحصیل – قسمت پنجم (آخر)