برشی از ابتدای کتاب درباره خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد

کتاب خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد

برشی از ابتدای کتاب درباره خودشیفتگی آیا روزی از دستت رها خواهم شد ؟ : چگونه جداییِ پردردسر از همسر خودشیفته را مدیریت کنید و خانواده را از نو بسازید

???

خودشیفتگی

? اصطلاح خودشیفتگی از افسانۀ یونانی نارسیسیوس و ریشۀ لغت نارسیس گرفته شده است؛ مردی جوان و جذاب که باور داشت از همه بهتر و زیباتر است و عاشق و شیفتۀ انعکاس تصویر خویش در آب شد و هرگاه برای گرفتن این چشم‌انداز زیبا دستش را در آب فرو می‌برد، باکمال ناامیدی تصویر خود را نابود می‌کرد.
? با این وجود او نمی‌توانست از دیدن خود دست بردارد. آن‌قدر همان‌جا ماند و در عشق افراطی به خویش گرفتار شد تا علاقه‌اش به غذا، استراحت و زندگی عادی را از دست داد. به‌تدریج، تمام قدرت و زیبایی که او را بسیار جذاب جلوه داده بود از دست داد و درحالی‌که غرق تماشای اندام لاغر و نحیف خود شده بود، در کرانۀ همان رودخانه مُرد.

خودشیفتگی در علم روانشناسی

? بیماری عشق به خود یا خودپرستی او نفرینی بیش نبود. زیگموند فروید با استفاده از این افسانه خودشیفتگی سعی در توصیف این اختلال روان‌شناختی دارد که در برخی از مراجعینش نیز مشاهده کرده بود.

کتاب مرتبط:

خودشیفتگی  ; کتاب چرا همش باید از خودت بگی؟! هفت گناه مهلک خودشیفتگی

مترجم کرونا ترجمه زبان کسب و کار
زبان یادگیری زبان
, , ,

یادگیری زبان پنجره‌ای به جهان تازه: شانزده زبان برتر جهان برای یادگیری

از لحاظ میلادی وارد یک دهه جدید شده‌ایم، از لحاظ شمسی هم سال دیگر وارد 1400 می‌شویم. برای یادگیری زبان جدید چه تصمیمی دارید؟ البته اگر یادگیری زبان در فهرست نیازهای شما باشد.
کارایی در برابر کارآلودگی
سلامتی مترجم ترجمه عادت
ترجمه ماشینی گوگل
کتاب نسخه برداری چاپ انتشار ناشر
مترجم گردن درد
,

علائم و درمان گردن‌ درد در میان مترجم های آزادکار

گردن‌درد فقط مختص مترجمانی نیست که پشت میز رایانه می‌نشینند، بلکه شامل تمام کارمندان اداری می‌شود که مجبورند ساعت‌های طولانی در حالت‌های نامناسب بدن به وظایف چندگانه پشت میز کار مشغول شوند. با این حال، یک تصور ذهنی اشتباه این بوده که پشت‌میزنشینی همیشه خوش‌نشینی است و درد و رنج فقط برای کارگر معدن و ساختمان است. نکته‌ای که اینجا گم شده این است که بی‌حرکت نشستن هم به اندازه حرکت‌های پرفشار به بدن آسیب می‌رساند.
مترجم چشم درد
تلاش پژوهش - ده دلیل عمده که مقاله پژوهشگر برای انتشار در مجله پذیرفته نمی‌شود